Każdy konsument ma prawo…

Konsumentów chroni prawo konsumenckie, jego zapisy oraz ustawy i przepisy uzupełniające. Klienci kupują towary i usługi. Nie zawsze są z nich zadowoleni. Mają prawo reklamacji, które określają przepisy konsumenckie. Zawsze mogą oddać towar kupiony w internecie, rezygnując z jego użytkowania. Jeśli zamówiony towar dotrze do klienta po terminie lub w kiepskim stanie, wówczas konsument ma prawo zrezygnować z jego zakupu. Konsumenci muszą liczyć się z utrudnieniami, z niechęcią do przyjęcia reklamacji.

Z pomocą takim osobom przychodzą federacje konsumentów, rzecznicy praw konsumentów oraz prawnicy. Często porady prawne dla osób prywatnych udzielane są bez najmniejszej opłaty, co jest bardzo uczciwym i dogodnym rozwiązaniem. Prawo musi chronić słabszego, a klient jest słabszy niż firma. Ta ostatnia do dyspozycji ma pieniądze i prawników. Przeciętny konsument przeważnie jest słabszą stroną każdego sporu. Zasługuje na pomoc, ochronę oraz pomyślne rozstrzygnięcie wszystkich spraw na jego korzyść.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *